ورق گیره دار

ورق گیره دار شرکت فیروز بسپار یاران از جنس پلی اتیلن سنگین و T GRIP تولید و عرضه می گردد که تفاوت آنها در نوع گیره آنها می باشد. عمده مصرف ورق گیره دار در پوشش سازه های بتنی جهت محافظت از خوردگی سطح بتون می باشد.  این محصول مانند ژئوممبران از خواص مقاومت شیمیایی بالایی به لحاظ ساختار ملکولی و نفوذناپذیری برخوردار می­باشد و به این ترتیب، طول عمر ساختار بتونی را تا ۵ برابر افزایش می دهد. استفاده از این محصول علاوه بر محافظت از سازه به دلیل عدم امکان نفوذ فاضلاب ، آب های زیرزمینی ار از آلودگی های ناشی از نشت فاضلاب ها حفظ می­کند.

از مزایای این پوشش ها نسبت به پوشش های چند جزئی مانند اپوکسی و پلی یورتان ، مقاومت شیمیایی و مکانیکی بالاتر می­باشد. علاوه بر آن ، معایب پوشش هایی نظیر اپوکسی شامل شکنندگی و مقاومت پایین آن را نیز مرتفع نموده است که در صورت اعمال نیرو به بتون خصوصاً در مواردی چون رانش زمین و سایر فشارهای مکانیکی موضعی احتمال آسیب دیدگی در آن گزارش نشده است.  ورق های پلی اتیلنی به دلیل قابلیت افزایش طول چند برابری در صورت حرکت بتون، مقاومت پارگی بالایی را ازخود نشان می دهند.

روش فرایند تولیدی این شرکت، مناسب ترین روش از میان روش های فرایندی موجود در دنیا می باشد که تولید محصول به صورت یکپارچه و پیوسته گیره با ورق را جهت حفظ خواص مکانیکی، فیزیکی و خواصی چون عمر ورق را تضمین می کنند، فراهم می سازد.

مزایا و علل کاربرد ورق گیره دار

۱-   نصب آسان و مطمئن

۲-   مقاومت ضربه و مقاومت برشی بالا

۳-   مقاومت شیمیایی و طول عمر بالا

۴-   مقاومت pull outمطلوب

۵-   مقاومت تا دمای °C100

۶-   افزایش ظرفیت جریان سیال در داخل لوله های بتونی (که در اثر افزایش سرعت عبور جریان سیال از طریق کاهش اصطکاک سطحی بوجود می آید.)

۷-   کاهش میزان رسوب در داخل سازه به دلیل افزایش سرعت جریان و بنابراین افزایش توربولنسی (Turbulency)

ورق گیره دار
ورق گیره دار

 

کاربردهای متداول محصول ورق گیره دار

۱-    پوشش دهی لوله های بتونی آب و  فاضلاب

۲-    کانال های زهکشی(Drainage)

۳-    حوضچه ها و مخازن نگهداری آلاینده های شیمیایی

۴-    حوضچه های نگهداری روغن ها و فاضلاب های صنعتی

۵-    تونل های قطار بین شهری

۶-    تونل های عبور و مرور وسایل نقلیه

۷-    سازه های بتونی در معرض خوردگی

۸-    لاگونهای تصفیه آب ، فاضلاب و پسابهای صنعتی

۹-    سد های بتونی

۱۰-سد های خاکی به عنوان لایه آب بند

۱۱-سیستم های انتقال حرارت نیروگاه ها

۱۲-سازه های دریایی (اسکله ها، پل ها، لوله های انتقال زیر آب و…)

۱۳-مخازن ذخیره مواد نفتی